A választás szabadsága
A tökéletességet nem akkor érjük el, amikor már nincs mit hozzátenni, hanem akkor, mikor már nincs mit elvenni (Antoine de Saint-Exupéry)
Alexander-technika logo
Tied a tested! - Alexander technika Borbás Beával

Magamról

Kezdőlap / Magamról

Borbás BeatrixBorbás Beatrix vagyok, Alexander technika tanár. 1996-ban ismerkedtem meg a módszerrel. Eleinte csak önmagam problémáit szerettem volna megoldani a segítségével. Informatikusként jól kerestem, eszembe se jutott, hogy új szakmát tanuljak. Hát-és nyakfájásaim mindennaposak voltak, hanyag testtartásomon képtelen voltam javítani. Különös ismertetőjelem volt hajlott hátam. Az előtte kipróbált módszerek rövidebb-hosszabb ideig ugyan hasznosak voltak, de mivel nem az okot (hibás testhasználatomat) szüntették meg, ezért újra- és újra jelentkeztek problémáim. A módszer megtanulásával megtörtént a csoda. Nemcsak testi problémáimtól szabadultam meg, de gondolkozásom is megváltozott, problémamegoldásom hatékonyabbá vált. Ekkor határoztam el, hogy a módszer elsajátítását tanári szintre viszem, hogy másokon is tudjak segíteni. A budapesti Alexander Stúdió 3 éves tanárképzésén vettem részt. 2000-ben Írországban kaptam meg nemzetközi Alexander tanári diplomámat az Alexander Technique International-tól. Évente több továbbképzésen veszek részt.

Megragadok minden alkalmat, hogy minél szélesebb körben megismertessem az Alexander technika egészségfejlesztő szerepét.

  • A Blikk Rúzs szakértője (Korábban Nana, majd Kiskegyed) vagyok, ahol, testtartás, mozgás, testhasználattal kapcsolatban tudok az érdeklődőknek tanácsot adni.
  • Budapesten a Hegyvidéki Egészségnapokon évek óta tartok bemutatót a tudatos testhasználat iránt érdeklődőknek.
  • 2015-ben a III. Orvosi Wellness konferencián "Az Alexander technika prevenciós szerepe, jelentősége a rehabilitációban"témában,
  • 2016-ban a IV. Orvosi Wellness konferencián "Miért fontos az egészség szempontjából a helyes testhasználat" témában tartottam előadást.
  • Számos szakmai cikket írtam, amelyekben több oldalról világítom meg, milyen fontos, holisztikus szerepe van az Alexander technikának a különféle élethelyzetekben.

Törekszem arra, hogy tanítványaimmal olyan kapcsolatot építsek ki, ahol bizalommal elmondhatják problémáikat, amelyekben, mint Alexander technika tanár kompetensen tudok segíteni, ugyanakkor az intim szférájukat tiszteletben tartom. Foglalkozásaimon nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy tanítványaim ne ragadjanak le az órák utáni "jól érzem magam" állapotában, hanem tudatosan használják a tanultakat akkor is, ha kilépnek a stúdiómból.